Slik ble 2011-trafikken: 23,4 % flere brukere i 2011 enn 2010

2011 er historie, 2012 er over oss. Og hva kan vel være en bedre start på året enn litt trafikkstatistikk? I god årskavalkadeånd kommer her noen hightlights fra brukertallene for Edda Medias nettutgaver. De foreløpige trafikktallene for desember vi publiserte før jul viste en pen utvikling. De endelige tallene bekreftet dette. Noen av mediehusene våre har virkelig stått på i år og tatt steget opp noen divisjoner.

 

Beslektede poster:

  1. Kraftig økning i trafikken til nettavisene fra Facebook
  2. Så mange av Eddas iOS-brukere har oppgradert til iOS5
  3. Nettleserstatistikk Edda Media september 09
  4. Resultater fra brukertest: Slik leses Eddas nettsteder
  5. Sengetid er primetime på Eddas nettaviser

2 comments

  1. Edda-leser

    Gratulerer med hyggelige tall!
    Hvordan er dette sammenlignet med årsvekst tidligere år – og hvordan er det sammenlignet med andre aviser i Norge? (A-pressen, VG, Dagbladet, Aftenposten f.eks.)

    En vekst på 23% ser jo flott ut, men er vanskelig å lese uten å vite hvordan andre konkurrenter gjør det.

  2. Tord Selmer-Nedrelid

    Hei

    Så bra at du er Edda-leser :-)
    Jeg har ikke kjørt noen benchmarking mot de store ei heller mot apressen på akkurat disse tallene. Generelt kan man si at de store riksredaksjonene har ligget foran i løypa når det gjelder satsing og sett denne typen vekst for noen år tilbake. Jo flere du allerede når, desto vanskeligere er det å få flere lesere, fordi du begynner å nærme deg taket på hva som finnes av potensielle lesere. Nå er det mobil riksmediene ser slik vekst på. Her øker fortsatt antallet potensielle lesere fordi antallet smarttelefoner stadig øker. Vi så blant annet et tydelig hopp i trafikken siste uka i desember fordi mange hadde fått smartmobil til jul.

Legg inn en kommentar

*

Du kan bruke følgende HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>